Csirke curry Tűsarok módra

Ez nem autentikus indiai curry, de én nagyon szeretem és mindenkinek ízleni szokott. Egy indiai ismerősöm mondta, hogy ő mindig rak a curry-be citromlevet, és tényleg ad hozzá valamit. Allergiás vagyok a kókuszra, de nem is nagyon szeretem, ezért tejföllel szoktam egy kicsit sűríteni a levét, nem kókusztejjel. Ajánlott köret hozzá a Maceszgombóc.

  • margarin
  • 1 fej vöröshagyma
  • 400 g csirkemell
  • 300 g mexikói zöldségkeverék vagy valamilyen zöldség, amit szeretsz
  • 100 g tejföl
  • zöldségleves alaplé
  • 3 kk. garam masala
  • 3 kk. curry
  • 2 kis kanálnyi citromlé vagy ½ dl száraz fehérbor


A vöröshagymát apróra vágod és kevés margarinon megpirítod. Amikor már félig jó, hozzáadod a kockákra vágott csirkemellet és fehérré pirítod. Utána hozzáadod a garam masala-t és a curry-t, és egy kicsit átfuttatod.

Felöntöd zöldségleves alaplével, hogy ellepje a húst. Attól függően, hogy az alaplé mennyire sós, megsózod, ha kell. Itt a legegyszerűbb egész évben borsót és zöldbabot rakni bele, mert az van fagyasztva. Bármely kedvenc zöldséget hozzá lehet adni, csak figyelni kell, hogy melyik milyen gyorsan fő meg, nehogy túlfőzzük. A csirke kb. 40 perc alatt kész van.

Ha már majdnem kész van, akkor a friss citromlevet vagy a fehérbort hozzáadod, és pár percig együtt főzöd. A végén még melegen belekevered a tejfölt.

Megjegyzések