Sült Polenta Sonkával és Újhagymával

Ez egy húsvéti gluténmentes recept, de persze figyelni kell, hogy a sonka is az legyen, ha meg akarod őrizni a gluténmentességet. Én pulykasonkát használtam, mert a disznóhúst nem nagyon szeretik az ízületeim. Ha neked nincs ilyen problémád, akkor nyugodtan használhatsz rendes sonkát. Viszont, hogy erőteljesebb ízt kapjak, kacsazsírt használtam zsiradéknak.
Mint mindig, most is csak két személyre van tervezve ez a mennyiség.
  • 1 ek. kacsazsír
  • 200 g pulykasonka
  • 5 szál újhagyma
  • 150 g polenta
  • 1 Alnatura bio marha leveskocka
  • 2 kk. majoranna
  • só, bors ízlés szerint
  • torma

Az újhagymát megtisztítod, és szélesebb karikákra vágod. Utána a sonkát kockázd fel. Készítsd ki a fűszereket és a polentát. Válaszd ki, miben fogod kisütni a polentát. Én gyümölcskenyér formát használtam. Olyan edény kell, ami magasabb, és nem fog nagyon kiterülni benne az étel. Egy külön edényben fogsz vizet forralni, 1 litert, így azt is készítsd elő. Ami még nagyon fontos, hogy legyen egy hőálló kézi habverőd.

Egy magas edényben melegítsd fel a kacsazsírt. Rakd bele a sonkát. Amikor már elkezd rendesen pirulni a sonka, tedd mellé a hagymát. A hagyma sokkal hamarabb megsül, mint a sonka. Eközben rakd fel a vizet forrni. Készíts elő egy nagy tányért. Amikor megsült minden, szedd ki a tányérra, hogy kihűljön. A kacsazsírt ne vedd ki.

A forró vizet öntsd rá a zsírra, és tedd bele a kockát. Ez a kocka nem annyira könnyen olvad el. Én szét szoktam vágni. Amikor a kocka elolvadt, akkor vedd elő a habverőt. Állandó kevergetés mellett lassan adagold hozzá a polentát. Ha kell, akkor ehhez kérj segítséget. Innentől fogva fontos, hogy mindig kevergesd a polentát, mert különben nagyon összeáll. A szabad kezeddel add hozzá a majorannát, borsot, sót. Addig főzd, amikor már kész van. Akkor keverd bele a sonkát és hagymát, majd rakd át a formába. Ezt helyezd egy hűvös helyre, hogy lehűljön.

Közben melegítsd elő a sütőt 190 fokra.

A polenta 15-20 perc alatt kisül. Ha puhábbra szeretnéd, akkor 15 perc, ha jobban szeretnéd szárazon, akkor hagyd benn több ideig. Tormával, és egy kis salátával tálald.

Megjegyzések