Őszi narancsos linzer

Ebben a receptben egy alap vajas linzertésztába kevertem őszies ízeket. A híres sütőtök fűszerkeverékket kevertem bele, és mellé még narancsot. A tökért nem vagyok oda. Narancs gyanánt aromát tettem bele. Sokat kísérleteztem azzal, hogy friss narancsot tegyek süteménybe, de sajnos nagyon sokat kellett belerakni, hogy valami narancs íze legyen. Héjat pedig nem merek beletenni a permetező szerek és egyebek miatt.


  • 300 g tönkölybúza fehérliszt + nyújtásra
  • 200 g margarin
  • 125 g nádcukor
  • 1 kk. őrölt fahéj
  • ¼ kk. őrölt gyömbér
  • ½ kk. őrölt szerecsendió
  • ¼ kk. őrölt szegfűszeg
  • 2 ml narancs aroma
  • 24 g vaníliás cukor
  • víz a sziruphoz

A nádcukorból főzz szirupot egy kis vízzel. Nem kell mást tenned, csak addig főzd a cukrot egy kis vízben, amíg el nem olvad. Miután levetted a tűzről, kevergetve hűsd, hogy ne csomósodjon össze.

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra.

A lisztet szitáld át, és morzsold el vele a margarint. Hagyd, hogy a konyhában állva jól átmelegedjen. Amikor már puha a margarin, tedd bele a többi hozzávalót, és egy fakanállal keverd el. Aztán kapcsold be a tévét, és a tállal az öledben ülj le elé. Jó időbe el fog telni, mire összeáll a tészta, és így nem fogod magadat nagyon elunni. A tésztát addig gyúrd, amíg egy puha, kicsit ragacsos masszát kapsz.

Vedd elő a deszkát, nyújtófát, kiszúróformákat, és készítsd elő a tepsit. Nyútsd ki a tésztát ujjnyi vastagra. Nem nagyon fog feljönni. Szaggasd ki a kekszeket, majd a tepsiben rakd be őket sülni. 13 perc alatt kész van, de lehet, hogy kevesebb. Az én sütőm csak alsó lángos. A kekszek maradjanak puhák.

Megjegyzések