Sajtos kukoricakása

Nem is tudom, hogy vajon valaha ettem-e gyerekkoromban kukoricakását. Viszont pár éve Toszkánában jártam, és ott egy kisvárosi ételfesztiválon kóstoltam. Nagyon laktató volt, de szerintem tejszínnel készült. Még jó, hogy volt nálam enzim. Nemrég pedig köretnek szolgáltam fel húshoz. Ez volt az első alkalom, hogy elkészítettem.
Ma hazaértem a bevásárlásból, átfagyva, dideregve, éhesen. Csak egy kis finom, laktató, meleg és egyszerű ételre vágytam. Szerencsére a szatyromban egy csomag kukoricadara is lapult. Hát, elkészítettem.

  • 1/2 l víz
  • 100 g kukoricadara
  • 1/4 tyúkhúsleves kocka
  • 10 g margarin
  • 1/2 kk. fokhagyma granulátum
  • 1 kk. petrezselyem
  • 1 csipet só
  • 3 csipet bors
  • 1 csipet őrölt chili
  • 35 g füstölt kecskesajt


A vizet rakd fel forrni. Ha forr, tedd bele a kockát, margarint és a fűszereket. A sót hagyhatod akár későbbre, mert attól függően, hogy mennyire sós a sajtod, még túl sós is lehet. Egy hőálló kézi habverővel kevergesd. Amikor minden feloldódott, folyamatos kevergetés mellett lassan öntsd bele a kukoricadarát.

Nézd meg a csomagoláson, mennyi főzés időt ír. Van sokféle kukoricadara, és mindegyiknek más. Találkoztam instanttal is, szerintem az is jó volt, de most biot használtam.

5 perccel a kiírt idő letelte előtt reszeld bele a sajtot. A fűszerezést ellenőrizd, kevésnek érzel-e még valamit, nem-e sótlan. Gyakori kevergetés mellett készre főzöd a kását.

Amikor hűl, egy kicsit összeáll. Ha nem kásaként akarod enni, akkor a masszát pár percre berakhatod a sütőbe is. Viszont ezen a hideg estén kása kellett.

Megjegyzések