Lencseleves barnasörrel

Ennek a levesnek története van. Nem vagyok nagyon leveses, de azért néha megeszem. Inkább főételként, nem szoktam utána még másodikat is enni. Egy ilyen alkalommal az édesanyámnál voltam, amikor neki el kellett mennie. Hát ott hagyott, hogy főzzem meg a lencselevest. Igenám, de én még sohasem főztem, így a saját fejem után mentem. A sör pedig hirtelen ötlettől vezérelve került végül bele. Anyám hazajött, és nagyot csodálkozott, hogy milyen finom lett. Mondtam neki, hogy persze, sörrel minden finomabb. Azóta a lencseleves elkerülhetetlen hozzávalója a barnasör nálunk. Ez itt nem a reklám helye, nem kell valami nagyon drága sört beleönteni.

  • olívaolaj
  • 200 g lencse
  • 75 g szalonna, vagy bacon kocka
  • 100 g paprikás szárazkolbász
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 6 sárgarépa
  • 1 gyökér
  • 2 kk. petrezselyem
  • 2 kk. édes-nemes paprika
  • késhegynyi őrölt köménymag
  • 1/2 kk. chili paprika (kivéve, ha a kolbász erős)
  • só, bors
  • 1 zöldségleves kocka
  • 1 dl barnasör
  • laktózmentes tejföl


Legalább 12 órát áztasd a lencsét.

Először minden hozzávalót előkészítesz. Apróra felvágod a hagymát, felkockázod a szalonnát, karikázod a kolbászt. Kapard le a répa és a gyökér külsejét. A répát karikázd fel. A gyökeret nagy darabokban szoktam hagyni, mert ezt a zöldséget nem szeretem, viszont az íze jó bele.

Egy nagy fazékban melegíts fel olajat, és a hagymát, szalonnát, kolbászt pirítsd meg rajta. A lencsét szűrd le, és öntsd bele a fazékba. Egy picit keverd át az egészet, majd öntsd fel vízzel. Annyi kell bele, hogy ellepje a lencsét, és még olyan két centivel felette is legyen. Amikor forr a víz, keverd bele a kockát és a fűszereket, kivéve a petrezselymet. Figyelni kell a lencsét. Ha úgy érzed, elkezdett puhulni, rakd bele a répát, a gyökeret és a petrezselymet. Addig főzd, amíg a lencse elég puha nem lesz, de azért ne főzd szét. Viszont mielőtt még teljesen jó lenne, add hozzá a sört. Az éppen hogy egy kicsit rottyanjon az egésszel.

Egy-két kanál tejfölt a tányérban rakjál rá.

Megjegyzések